現在位置
  1. 日本大学商学部ホーム
  2. 商学部の紹介
  3. 教員紹介
  4. デビッド ハリス ケネディ

教員紹介

デビッド ハリス ケネディ(David Harris Kennedy)

役職 准教授
メールアドレス kennedy.harris.david@nihon-u.ac.jp
ホームページ
主な担当科目

英語

主な著作・論文

 Bradley, J. P. N., & Kennedy, D. H. (2015). On giving ourselves over to industrial temporal objects. Journal of Engaged Pedagogy, 14(1), 71-79.

 

 Kennedy, D. H. (2015). Hypomnesic milieus and the future of 'EFL' in Japan. Dialogos (Proceedings of the Department of English Communication, Faculty of Literature, Toyo University), 15, 49-71.

 

 Kennedy, D. H. (2013). A social semiotic approach to content-based (language) learning. Dialogos (Proceedings of the Department of English Communication, Faculty of Literature, Toyo University), 13, 97-126.

 

Kennedy, D. H. (2012). Motivation and communities of practice in foreign language writing contexts. Dialogos (Proceedings of the Department of English Communication, Faculty of Literature, Toyo University), 12, 41-70.

 

Kennedy, D. H. (2011). L2 writing instruction in Japanese university settings: Finding authentic audiences, purposes, and genres. Dialogos (Proceedings of the Department of English Communication, Faculty of Literature, Toyo University), 11, 175-202.

 

Waring, R., Jamall, M., & Kennedy, D. H. (2006). Foundations Reading Library, Level 3: Activity Book. Boston: Cengage Learning.

 

Waring, R., Jamall, M., & Kennedy, D. H. (2007). Foundations Reading Library, Level 5: Activity Book. Boston: Cengage Learning.

 

Kennedy, D. H. (1999). Motivation as a dynamic variable in EFL classroom settings. Chiba Shokadai Kiyo, 37(3), 69-80.

学会活動等

全国語学教育学会 (JALT)、JALT 大学外国語教育研究部会 (CUE)、東洋大学人間科学総合研究所、国際日本学会 (IAJS)

講演可能なテーマ

TESOL(英語教育学)、社会記号論、内容重視教育、メディア論、リテラシー、L2ライティング

一言・学生へのメッセージ

 Life is without meaning. You bring the meaning to it. The meaning of life is whatever you ascribe it to be. Being alive is the meaning.” – Joseph Campbell

一覧に戻る

このページのトップへ